اگر جزو افرادی هستید که ایمیل شرکتی دارید یا ایمیل های رسمی شرکت خود را بررسی می کنید حتما روزانه تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی در مورد سرویس های ارسال کننده ایمیل انبوه دریافت کرده اید و در نهایت با توجه به احساس نیاز به ارسال ایمیل های انبوه، تسلیم آنها شده و خریداری کرده اید ولی هنوز نمی دانید چطور از آن استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.
احتمالا شما هم از آن دست افرادی هستید که نمی دانید اثر ایمیل هایی که ارسال کرده اید چطور بوده و یا چطور آنها را بهبود ببخشید. یکی از جدی ترین مسائل در ارسال ایمیل، بهترین زمان برای ارسال است. بهترین زمان ارسال ایمیل می تواند برای هر ایمیلی مفهوم خاصی داشته باشد. برخی بهترین زمان را زمانی می دانند که بیشترین میزان باز شدن را داشته باشد (Open Rate). برخی بهترین زمان را زمانی می دانند که بیشترین میزان کلیک را در بر داشته باشد (CTR).
انتخاب هر کدام از این ملاک ها وابسته به نوع کار شرکت و انتظاری است که از ایمیل ارسال شده دارید. در این بخش بررسی دقیقی روی بهترین زمان ارسال خواهیم داشت.
آمارها نشان می دهد بدترین روز برای ارسال ایمیل روزهای تعطیل مانند جمعه ها است. در رتبه بعدی آن، روز پنجشنبه یعنی روزی که به دنبال آن تعطیلی داریم یا تا حد زیادی خود آن روز هم از لحاظ کاری تعطیل است. بهترین روزها، روزهای میانی هفته مانند یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه با متوسط Open Rate حدود 26 درصد است.
MailChimp یکی از قوی ترین سرویس های ارسال ایمیل انبوه است که با داشتن پایگاه داده قوی، آمارهای قابل اتکایی دارد. این سرویس دهنده که روزانه بیش از 50 میلیون ایمیل ارسال می کند با بررسی بیش از 1 میلیارد ایمیل ارسال شده به این نتیجه رسیده است که علیرغم اینکه نوع فعالیت و ایمیل ارسالی شرکت در زمان ارسال نقش موثری دارد با این حال مشتریان علاقه ای ندارند ایمیل ها را آخر هفته باز کنند و اگر به دنبال نتیجه بهتری هستید بهتر است آنها را برای روزهای یکشنبه و چهارشنبه بسپارید. و اگر علاقه دارید ورودی بیشتری از ایمیل ها داشته باشید باید به طراحی CTR قوی فکر کنید یا تعداد لینک ها را افزایش دهید.
علاوه بر روز ارسال ایمیل، می بایست آماری از فصل ها یا ماه های خوب برای ارسال ایمیل نیز داشته باشیم. معمولا بهترین زمان برای ارسال ایمیل های پیشنهاد خرید سرویس، خدمات و محصولات زمان های نزدیک به تعطیلی است. به عنوان مثال اواخر فصل تابستان به دلیل نزدیکی به آغاز فصل مدارس و همچنین اواخر زمستان به دلیل نزدیکی به عید ماه های مناسبی برای ارسال ایمیل هستند و مطمئنا آمار CTR و Open Rate به مراتب بهتر خواهد شد.
به گفته GetResponse حدود 29درصد ایمیل ها در ماه های نزدیک به تعطیلات ارسال شده و میزان باز شدن آنها از متوسط سالیانه بیشتر بوده و در حدود 18.3 درصد می باشد.
حال که متوجه شدیم که چه ماه ها و روزهایی برای ارسال ایمیل مناسب هستند یا متوجه شدیم که چطور باید ارزیابی درستی برای انتخاب زمان ارسال داشته باشیم بهتر است به بررسی ساعت های مناسب برای ارسال ایمیل بپردازیم.
MailChimp اعتقاد دارد دریافت کننده های ایمیل های سرویس او اصلا علاقه ای به ایمیل هایی که شب ها ارسال می شوند، ندارند و بیشتر آنها در طول روز بازمی شوند.
البته اگر فعالیت شما از نوع B2C باشد به احتمال خیلی زیاد مشتریان شما شب ها هم به ایمیل ها (البته اگر مدل فعالیت شما طوری باشد که جذابیت برای خواندن داشته باشد) رسیدگی می کنند. ولی مشتریان نوع B2B به هیچ عنوان شب ها یعنی بعد از ساعات کاری به ایمیل ها دست نمی زنند! با این حال بهتر است برای هر دو نوع فعالیت، ایمیل ها را با این پیش فرض ارسال کنید که در روز باز می شوند. معمولا فعالان شرکت های اداری ایمیل ها را در ساعت های بین 11 ظهر تا 4 بعد از ظهر بیشتر باز می کنند و مشتریان غیر اداری معمولا از 3 ظهر تا 9 شب.
با سلام خدمت شما دوست عزیز
می خواستم ازتون خواهش کنم که به سایت ما لینک بدید
با تشکر
آدرس : http://nicmusic.ir
با سلام مطلب مفیدی بود،متشکرم.