جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

راه های افزایش عمر باتری‌ لپ تاپ!



لپ‌تاپ‌های امروزی همگی از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند، این باتری‌ ها سیکل شارژ و دشارژی در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ بار دارند، یعنی هر بار که این باتری‌ ها به شارژ متصل می‌شوند و بعداز آن‌ها به طور کامل استفاده می‌کنیم، یک سیکل از باتری را مصرف کرده‌ایم. 

 

حال چرا این سیکل مصرف برای ما اهمیت دارد؟

مشکل کار اینجاست که اگر ما خیلی زود این سیکل مصرفی را طی کنیم، از این به بعد راندمان باتری لپ‌تاپمان پایین خواهد آمد و برای مثال وقتی در حالت عادی ۱۰۰ درصد توان خود را مصرف می‌کند، بعد از پایان سیکل مصرفی، ۸۰ درصد توانش شارژ و دشارژ می‌شود.


راه کار کجاست؟ چگونه می‌توانیم از سیکل مصرفی باتری لپ‌تاپ‌مان، نهایت استفاده را ببریم؟

یک راه کار این است که مثلا وقتی لپ‌تاپ‌تان ۶۰ درصد شارژ دارد، از همان مقدار شارژ استفاده کنید و تنها وقتی که دیگر شارژ آن به زیر ۵ درصد رسید، به شارژر متصل کنید. خیلی‌ها هر وقت که به شارژر دسترسی پیدا می‌کنند، لپ تاپ را به شارژر متصل می‌کنند؛ حتی اگر ۶۰ درصد هم شارژ داشته باشد. این کار بسیار اشتباه است، چون شما از یک سیکل مصرفی باتری خود تنها ۴۰ درصد آن را استفاده کرده‌اید و خیلی ساده یک سیکل مصرفی باتری را هدر داده‌اید.


راه کار دیگر این است که وقتی در خانه هستید، لپ‌تاپ همیشه به شارژر متصل باشد، در این حالت وقتی شارژ لپ‌تاپ شما از۹۸ درصد بیشتر می‌شود، باتری لپ‌تاپ از مدار خارج شده و برق مصرفی دستگاه توسط شارژر تامین می‌شود و این یعنی شما هیچ سیکل مصرفی را از دست نمی‌دهید. کسانی هستند که وقتی شارژ لپ‌تاپ‌شان به ۱۰۰ درصد می‌رسد، شارژر را از دستگاه جدا می‌کنند و باز وقتی که شارژ دستگاه خیلی کم می‌شود آن را به شارژر متصل می‌کنند، این کار بسیار اشتباه است زیرا همان طور که بالاتر گفتیم، شما می‌توانید در خانه از لپ‌تاپ استفاده کنید، بدون اینکه حتی یک سیکل مصرف از دستگاه شما مصرف شود.



در تصویر بالا می‌بینید که وقتی درخانه هستیم و لپ‌تاپ به شارژر متصل است، باتری دستگاه “No activity” یا همان “غیر فعال” را نشان می‌دهد و برق مصرفی از طریق شارژر تامین می‌شود. در پایان هم مشاهده می‌کنید که در تقریبا ۳ ماه استفاده از لپ‌تاپ، ۶۵ سیکل مصرفی باتری استفاده شده است.


منبع: برسام

منبع: برسام
English (auto-detected) » Persian

نظرات 1 + ارسال نظر
helen پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:24 ب.ظ http://site01.asso.st

ســــلااااااااااااام
چه قالب قشنگی داره وبلاگت
مطالبت هم جالبن ☺
65321

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد