جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

وضعیت دریاچه ارومیه "ایران" را تهدید می‌کند



با گذشت قریب به دو سال از نیمه جان شدن دریاچه ارومیه و فروکش کردن هیجان ناشی از اعتراضات گسترده در این باره و فراموشی درخصوص خشک شدن هر روزه این میراث ملی، اکنون وضعیت این دریاچه هر روز به خشکی کامل نزدیکتر می شود.


دیروز یکشنبه، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه تذکر داد و گفت: ۷۵ درصد آب دریاچه ارومیه خشک شده است.


به گزارش لینکده به نقل از ایسنا، مهدی عیسی‌زاده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: وضعیت دریاچه ارومیه زنگ خطری برای مسولان است و کشور را تهدید می کند.


وی ادامه داد: ۷۵ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و هر روز که می گذرد آب این دریاچه بیشتر در معرض خشکی قرار می گیرد. 

 


نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه ظلمی که نسبت به دریاچه ارومیه اتفاق می افتد فراموش نشدنی است، تصریح کرد: با توجه به جلسه‌ای که با حضور دکتر لاریجانی و مسئولان مربوطه درخصوص رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه برگزار شد، برای آن نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شد اما همچنان این مهم تحقق نیافته است.


عیسی زاده خاطر نشان کرد: از ۷۵۹۰ میلیون مترمکعب آب، تنها ۳۰۰ میلیون مترمکعب در رودخانه زرینه رود آب مانده است و دشت رحیم خان به دلیل نبود آب بلااستفاده مانده است.


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: باید این درد را به چه کسی گفت؟ بیش از یک سال است که از وزیر نیرو در این خصوص سوال پرسیده شده اما بدون جواب باقی مانده است.


قاضی‌پور: چرا بودجه دریاچه ارومیه برای آبیاری زمین‌های عده‌ای خاص استفاده می‌شود؟


نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: چرا بودجه احیای دریاچه ارومیه با سیاسی کاری توسط معاون رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی تخصیص داده می‌شود و برای آبیاری زمین‌های عده‌ای خاص از آن استفاده می‌شود.


نادرقاضی‌پور نیز طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: تذکر من خطاب به رییس جمهور و وزیر نیرو است که متاسفانه زحمات ریاست مجلس در احیای دریاچه ارومیه را به باد داده‌اند و من مجبورم به دلیل عدم تخصیص بودجه به این بخش توسط دولت به کمیسیون اصل 90 شکایت کنم و دولت باید پاسخگو باشد که پول احیای دریاچه ارومیه به کجا رفته و صرف چه اموری شده است.


بررسی احیاء و نجات دریاچه ارومیه به کمیسیون اصل 90 رسید


نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در ادامه گفت: شکایتی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزیر نیرو در رابطه با عدم احیاء و نجات دریاچه ارومیه به کمیسیون اصل 90 ارائه شده است.


قاضی‌پور با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال جاری ردیف بودجه مستقلی برای جلفا نیز لحاظ نکردیم تا این اعتبارات به سمت احیاء دریاچه ارومیه پیش رود اما متاسفانه اعتبار لازم اختصاص پیدا نکرده و به جای آن 40 هزار هکتار از دشت‌های گل‌فرج جلفا احیاء می‌شود.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم در کمیسیون اصل 90 به این موضوع رسیدگی شده و مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
منم کشاورز دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ق.ظ http://imfarmer.blogfa.com

سلام
مطلبتون جالب بود
تشکر
موفق باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد