جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

به بهانه پایان نمایشگاه کتاب


شاید عکس زیر کمی قدیمی باشد، از درستی یا نادرستی اطلاعیه هم خبر ندارم و از آدرس هم مطمئن نیستم. اما بسیاری از سایتها و بلاگهایی که اهل فرهنگ هستند یا حداقل دم از فرهنگ می زنند این عکس را بازنشر نموده اند و آدرس کتاب فروشی را قید کرده اند.

امیدوارم که واقعیت داشته باشد تا بدانیم هنوز هم هستند کسانی که دغدغه فرهنگ و کتاب را دارند و بیاموزند عده ای از آقایان که تنها بودجه های کلان فرهنگی را دریافت می کنند و بدون هیچ حساب و کتاب و بازدهی هزینه می کنند.


کاش اندکی از هزینه های بی حد و حساب نمایشگاه سالانه کتاب برای خرید کتاب از انتشاراتیها و کمک به بقای کتاب فروشیها و تحویل کتابها به کتابخانه ها اختصاص می یافت.


کاش از این همه ریخت و پاش و هزینه های افتتاحیه و اختتامیه کودکانی که حسرت داشتن یک کتاب را به دل دارند نیز بهره مند می شدند.

کاش ....

کاش ....

خبر از سایت همشهری آنلاین:
با اینکه این روزها گرانی و صعود سرسام‌آور قیمت‌ها بیداد می‌کند و همه از آب رفتن کالاها می‌نالند اما امیدواری‌های کوچکی هم به چشم می‌خورند و هنوز می‌توان گوش‌های شنوایی را در این شهر برای این ناله‌ها پیدا کرد.

عکس حاضر، مثال خوبی از این مسئله است. صاحب این کتابفروشی، روی کاغذی که پشت شیشه مغازه‌اش چسبانده، نوشته است: متناسب با درآمد شما کتاب دلخواه در این مکان موجود است، اگرنه کتاب به امانت ببرید.


برخی از فروشندگان آنقدر در پی سود خود هستند که خواسته و سلیقه مشتریان خود را نادیده می‌گیرند اما آنگونه که روشن است، این کتابفروش به سلیقه و شرایط مشتریان خود احترام می‌گذارد و در ضمن به‌طور غیرمستقیم به آنها این نکته را یادآوری می‌کند که مبادا یک وقت به‌دلیل فشارها و مشکلات اقتصادی، از کتاب خواندن غافل شوید.


او به این وسیله آنها را دعوت به یک امر فرهنگی می‌کند. ضمن آنکه در سطر پایین‌تر، برای تشویق بیشتر مشتریان خود به کتابخوانی، باز با آنها راه می‌آید و به آنها می‌گوید حتی اگر درآمد کافی هم برای خرید کتاب ندارید، ناامید نشوید؛ من به شما کتاب امانت می‌دهم.


اینجاست که باید این اقدام نیکو و جالب این فروشنده منصف و البته باهوش را ستود.



آدرس کتاب‌فروشی: اتوبان نواب - بالاتر از میدان جمهوری - بین آزادی و کلهر

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد