جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

پسورد، ناامنی و دیگر هیچ


هکرها معمولاً برای به دست آوردن کلمه عبور افراد از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند که حدس و گمان یکی از آنهاست. در این روش که ممکن است ساعت‌ها و حتی روزهای متمادی به طول انجامد، مهاجم با قرار دادن کاراکترهای اتفاقی، می‌کوشد در نهایت کلمه عبور کاربر را کشف کند.


در خبری به رایانه تولید شرکت Stricture Consulting Group اشاره شده بود. در این خبر آمده است که این سیستم قادر است هر نوع  Password را طی چند دقیقه و یا چند ساعت شناسایی نموده و به اصطلاح هک کند.


این رایانه به ۵ سرور که در آنها ۲۵ پردازشگر گرافیکی AMD Radeon به کار رفته مجهز است و می‌تواند در هر ثانیه ۳۵۰ میلیارد کلمه عبور را حدس بزند. رایانه مزبور برای به دست آوردن  Password، از الگوریتم پیشرفته NTLM استفاده می‌کند. مایکروسافت از ویندوز سرور ۲۰۰۳ به بعد، این الگوریتم را در تمام نسخه‌های ویندوز به کار گرفته است.

در یک آزمون، رایانه مورد بحث توانست یک Password بزرگ ۸ کاراکتری را که شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نماد بود، در پنج ساعت و نیم کشف کند. شکستن همین کلمه عبور اگر توسط الگوریتم LM مایکروسافت نوشته شود، فقط شش دقیقه زمان می‌برد!


با توجه به این خبر دیگر امنیتی برای سیستمها نمی توان متصور بود. البته با توجه به اینکه در حال حاضر همه کس دسترسی به همچین رایانه ای ندارد، می توان با انتخاب گذرواژه مناسب از لو رفتن یا به اصطلاح هک شدن گذرواژه ها تا حدی جلوگیری کرد.


اما بدترین گذرواژه های سال 2012 میلادی که در جدول زیر لیست شده می تواند زنگ خطری برای کسانی باشد که به امنیت رایانه های خود توجه نمی کنند. با دقت ببینید شاید گذرواژه شما هم در این لیست باشد:




برای بزرگتر دیدن عکس بالا روی آن کلیک کنید. 




نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد