جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

دایی: این کار را کردیم تا درس عبرتی برای دیگران باشد


دیوانه نیستیم الکی توپ را به حریف تقدیم کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی پس از برتری 2 بر یک برابر استیل‌آذین در نشست خبری اظهار داشت: اول از همه بازیکنانم تقدیر می‌کنم. آنها بازی خوبی انجام دادند. در نیمه اول ما بازی خوبی انجام ندادیم. البته سرتر از حریف بودیم اما در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. در مورد آن صحنه گل هم باید بگویم بروید فیلم مسابقه را ببینید. سوشا مکانی چند بار توپ را از میان پاهایش عبور می‌دهد و بازیکنان ما را مسخره می‌کند. بازی جوانمردانه واژه بزرگی است.

وی ادامه داد: یکی به من بگوید در آن صحنه چه اتفاقی افتاده که سوشا مکانی مصدوم شد. او بعد از آنکه توپ را به بیرون و خود را به مصدومیت زد دایو به آن بزرگی را زد. این درس عبرتی می‌شود برای آنها که می‌خواهند ناجوانمردانه وقت‌کشی کنند و خود را بی‌مورد به مصدومیت می‌زنند. در آن صحنه هیچ‌کس کاری با مکانی نداشت و خود را بی‌مورد به زمین زد.

دایی تأکید کرد: ما بازی جوانمردانه را بد معنا می‌کنیم. هرکس خودش را به زمین زد نباید توپ را به او تقدیم کنیم. دیوانه نیستیم که الکی توپ را به حریف تقدیم کنیم. فیلم بازی را ببینید مکانی چقدر حرکات آکروباتیک انجام داد و دایو زد. آیا این بازیکن مصدوم است. اگر مکانی مصدوم شده بود حق با شماست اما متأسفانه ایشان به شکل ناجوانمردانه خودش را به مصدومیت زد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: دروازه‌بان حریف اگر مصدوم است روی زمین دراز بکشد و منتظر آمدن پزشک تیم باشد. او بعد از آن صحنه لگدهای زیادی به بازیکنان ما زد. نوری دستش پر خون بود، سپهر حیدری لبش پاره شده بود. حسین بادامکی پایش آسیب دیده بود آیا این معنایش بازی جوانمردانه است؟ مگر قرار است هر کس توپ را بیخود به بیرون زد آن را به حریف تقدیم کنیم. اگر او واقعاً مصدوم شده بود من از شما عذرخواهی می‌کردم اما گلر حریف خودش را بی‌مورد به زمین انداخت.


دایی با اشاره به بازی بازیکنان استیل‌آذین در دیدارهای قبلی گفت: من فیلم بازی‌های این تیم را در مسابقات گذشته دیده‌ام. برخی از بازیکنان آنها در زمین راه می‌روند اما امروز با غیرت و تعصب بازی می‌کردند و مقابل پرسپولیس غیرت و تعصب‌شان متبلور شده بود این هم از شانس ما بوده است. این درس عبرتی خواهد شد که کسی دیگر الکی وقت تلف نکند.


وی در مورد اینکه سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی نیز به سمت او حمله‌ور شدند، گفت: این درست نیست. خداوکیلی به غیر از سوشا مکانی هیچ‌کس به سمت من حمله نکرد. مکانی حتی به ذخیره‌های ما هم بی‌احترامی کرد. کاظمی و اکبرپور رفقای من هستند و به من بی‌احترامی نکردند. فقط سوشا بود که چنین کارهایی انجام می‌داد. اگر فیلم‌هایش موجود باشد خواهید دید که مکانی چه الفاظ رکیکی به کار می‌برد.

دایی در مورد درگیری فیزیکی رحمان احمدی و سوشا مکانی در پایان مسابقه گفت: به احمدی فحش ناموسی داده شد. دیگر نمی‌دانم چه چیزی در این مورد بگویم. باید به مسائل بیرون از فوتبال که این چیزها است رسیدگی شود.
دروازه‌بان حریف الفاظ نامناسبی به کار می‌برد. این مسائل را بررسی کنید. اگر مکانی مصدوم است چرا بعد از آن صحنه شیرجه به آن بلندی را می‌رود. اگر هم واقعاً مصدوم بود می‌توانست توپ را به زمین ما پرتاب کند. ما که نمی‌توانستیم از زمین خود توپ را بر روی دروازه‌ آنها پرتاب کنیم. اشتباهات خود را توجیه نکنند. تقصیر خودشان بود.


سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: مطمئن هستم پس از این ماجرا حرف‌های زیادی در مورد من می‌زنند اما حریف از نظر فوتبالی چه کاری کرد. به غیر از شوت زندی در نیمه دوم و یک کاشته در نیمه اول که به دیوار دفاعی ما خورد از نظر فوتبالی حریف چه کاری انجام داد. بازی جوانمردانه معنایش چیز دیگری است. خودت را به زمین می‌اندازی تا وقت بکشی. ما این چیزها را در بازی با عرب‌ها زیاد دیده‌ایم که هر وقت می‌خواستند وقت را تلف کنند خودشان را زمین می‌انداختند. مگر ما دیوانه بودیم که بعد از آن همه فشاری که آوردیم توپ را بی‌مورد به حریف تقدیم کنیم آن هم برای دروازه‌بانی که فیلم بازی می‌کند.

دایی افزود: متأسفانه در فوتبال خشک و تر با هم می‌سوزند. آنها خودشان را به مصدومیت می‌زنند و بعد به ما لگد می‌زنند.
وی در مورد حضورش در درگیری‌ها گفت: من مطمئن بودم باید جلو بروم تا بازیکنان کمتر درگیر شوند. بازیکنان ما بعد از گلزنی شادی کردند. یکی به من بگوید بازیکنان حریف در وسط بازیکنان ما هنگام شادی چه می‌کردند.

دایی ادامه داد: از کمیته انضباطی می‌خواهیم به این مسائل رسیدگی کند. کاری که آنها کردند اسمش را چه می‌گذارید؟ یک نفر به من بگوید.

سرمربی پرسپولیس در مورد داوری مسابقه گفت: سوشا مکانی به عالم و آدم فحش داد. اگر کارت قرمز می‌گرفت این اتفاقات شاید رخ نمی‌داد. من نمی‌خواهم درباره داوری حرف بزنم. شاید حرف شما درست است و بازی از دست داور خارج شده بود اما اگر من حرف بزنم می‌گویند دایی فلان و بی‌سار گفت.

وی تأکید کرد: ما بهترین داوران دنیا را داریم و من مخلص همه آنها نیز هستم. من بعد از بازی با استقلال در مورد داوری حرف زدم گفتند دایی دارد باختش را توجیه می‌کند آن هم در حالی که پنالتی به آن واضحی برای ما گرفته نشد. من در مورد رفیعی یکبار حرف زدم شما دیدید چه جنجالی به راه افتاد. من مخلص داوران هستم و در موردشان صحبت نمی‌کنم زیرا دوست دارم در کنار بازیکنانم تا زمانی که هستم حضور داشته باشم نمی‌خواهم از روی سکو بازی را تماشا کنم حوصله این چیزها را ندارم همه داوران ما خوب هستند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه از امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی برای فصل آینده برنامه گرفته شده اما از او باشگاه پرسپولیس برنامه‌ای نخواسته گفت: من به این مسائل کاری ندارم حدود یکی دو ماه دیگر با تیم قرارداد دارم. اگر باشگاه مرا نخواهد که حرفی نیست اما اگر من را بخواهند من هم باید فکرهایم را بکنم که بمانم یا بروم. من اصلاً نگران نیستم مگر خودم به این تیم آمدم به دنبال من آمدند و مرا آوردند. در پرسپولیس نصف پولی که سایر باشگاه‌های که خواهانم بودند به من دادند. من همواره گفته‌ام به این تیم مدیونم و برای مردم کار می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم.

دایی یادآور شد: چشم‌داشتی نداشته‌ام ضمن اینکه قرار نیست فقط در پرسپولیس باشم می‌توانم در تیم‌های دیگر هم مربیگری کنیم. حتی اگر تیم‌های دیگر نیز ما را نخواهند به کارهای دیگرم می‌پردازم.

وی در مورد ملاقاتش با کی‌روش گفت: من بارها گفته‌ام که هرجا بخواهم کار کنم به عنوان نفر اول مربیگری هستم. من عاشق تیم ملی هستم و هر کمکی که از دستم بربیاید برای تیم ملی می‌کنم. با کی‌روش حرف زدم اما فقط به عنوان مربی اول در مربیگری کار می‌کنم اما به طور غیر مستقیم در خدمت تیم ملی هستم.

نظرات 1 + ارسال نظر
mehran شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:32 ق.ظ

آقای دایی ، ناجوانمردی را با ناجوانمردی جواب دادن جوانمردی نیست.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد